Les oficines municipals d’escolarització són un exemple de col·laboració entre administracions amb l’objectiu de donar un millor servei a la ciutadania. Una OME es constitueix mitjançant un conveni entre l’ajuntament del municipi al qual pertany i els serveis territorials d’Educació on s’ubica el municipi.
Les OME, juntament amb els centres educatius, són el referent per atendre, informar i orientar les famílies en relació amb els procediments d’admissió d’alumnat. A més, desenvolupen una feina essencial en la lluita contra la segregació escolar en els tres àmbits següents: incrementant la detecció d’alumnat vulnerable, col·laborant en la definició de les zones educatives i la consegüent reserva de places en centres educatius públics i concertats, i donant suport a les comissions de garanties d’admissió en la distribució equilibrada de l’alumnat en aquests centres.
Decret 11/2021, de 16 de febrer, de la programació de l’oferta educativa i del procediment d’admissió en els centres del Servei d’Educació de Catalunya
Quines funcions tenen?
Les OME actuen en el procés d’escolarització dels nivells d’educació infantil, educació primària i educació secundària obligatòria.
Ofereixen informació sobre l’oferta educativa dels centres del teu municipi.
Coordinen les jornades de portes obertes dels centres educatius del municipi
Promouen campanyes informatives sobre el procediment d’admissió adreçades a les famílies
Reben i tramiten les sol·licituds d’admissió als centres educatius.
Anuncien els resultats del procés de preinscripció als centres del municipi
Acullen les comissions de garanties d’admissió, que tenen un paper clau en el procediment de preinscripció: Garanteixen el compliment de la legalitat en els procediments d’admissió i l’aplicació correcta dels criteris de prioritat
Vetllen per la distribució equilibrada de l’alumnat amb necessitats educatives específiques entre tots els centres de la seva zona o municipi
Faciliten l’acolliment, l’orientació i l’escolarització de l’alumnat vulnerable
Proposen l’assignació de lloc escolar a l’alumnat que no hagi obtingut cap dels llocs sol·licitats, sempre que no estigués prèviament escolaritzat o que, malgrat estar-ho, no pugui continuar escolaritzat en el mateix centre.
Assignen lloc escolar a l’alumnat fora del període ordinari de preinscripció.
Col·laboren en la proposta de les zones educatives i informen sobre tot el que es refereix a la definició i abast d’aquestes zones.
Notícies
Projecte d’Innovació pedagògica araArt
La dansa és un art consistent a expressar-se mitjançant desplaçaments i moviments del cos. Es fa servir bé com a forma d'expressió, bé com a interacció social, o bé pot estar present en actes espirituals o en altres tipus d'actuacions artístiques. Per aquest motiu a l’Escola Ardenya el curs 2014-2015 van iniciar a Cicle Mitjà i Superior una hora de dansa dins l’horari lectiu.
Projecte Rossinyol
El Projecte Rossinyol és un projecte d’acció i de sensibilització social que aporta als municipis els recursos més valuosos de la universitat: coneixement per una banda, i un equip humà al servei de la inclusió social, per l’altra.